Hej alla!
Hoppas att alla har njutit av helger och ledighet den senaste tiden. Åter till arbetet, och vi i styrelsen för BRF Tornen- Nybohov fortsätter med att arbeta så att vi ska ha ett trivsamt boende med stabil ekonomi i föreningen.
Vi närmar oss årsstämman som kommer att hållas sedvanligt till våren-försommaren (datum ej bestämt ännu) och valberedningen har bett oss att söka nya medlemmar som är intresserade av att vara med i styrelsen. Arbetet arvoderas. Vi söker främst personer med ekonomisk och/eller teknisk kompetens, gärna med erfarenhet av fastighetsbranschen naturligtvis. Vi kommer att anordna ett möte där du kan träffa vår valberedning och presentera dig och ställa frågor om hur det går till att jobba i styrelsen. Kallelse kommer separat.
Något tråkigare är det att vi fortfarande har höga kostnader pga att vissa kastar fel saker i fel återvinningskärl eller ställer det utanför. Det är viktigt att vika ihop kartonger så att de inte tar så mycket plats. Om det inte finns plats så får ni vänta några dagar tills det är tömt, om ni ställer saker utanför så kostar det rejält med pengar för föreningen. Vi beställde en extra hämtning av sopor under mellandagarna men det kan naturligtvis bli lite för mycket kartonger ändå. Då är det inte okej att bara dumpa saker på golvet.
När det gäller teknisk fel i lägenheter eller våra hus så påminner vi om att det är en ny E-postadress sedan vi har fått Driftia som ny teknisk förvaltare.
Felanmälan sker på samma sätt som tidigare genom antingen drift@tornen.se (som hanteras av fastighetsskötare Mats Sandell) eller via formulär på Driftias hemsida som du även kan nå direkt via länken https://www.driftia.se/kontakt/felanmalan/ Du kan även ringa in på vardagar mellan 08.00 och 16.00 på telefonnummer 08-744 44 33.
Övriga andra frågor eller kontakt med styrelsen skall skickas till driftia.tornen@driftia.se
Det var allt för denna gång!